čtvrtek 10. dubna 2014

Divadelní hra - Podivuhodný případ se psem

V kolotoči posledních dvou týdnů jsem nějak zapomněla na to, že jsem v pondělí 31.3. 2014 byla na divadelním představení Podivuhodný případ se psem v Kladenském divadle. Rodičům autistických dětí asi nemusím představovat knižní příběh autistického chlapce, který se stal světovým bestsellerem. Asi před měsícem mi zavolala kamarádka, kterou jsem dlouho neviděla, že bychom si mohly udělat "drbací" večer, abychom zapomněli na strasti rodičovského života a k tomu ještě zvládnout nějakou kulturu. Zvolili jsme pro místo našeho setkání Kladno, protože ho máme tak na půl cesty mezi námi. A tak mě napadlo, že bychom mohli jít na tuto hru, protože jsem od někoho nedávno na to slyšela velmi dobrou recenzi. Samozřejmě to bylo od jedné maminky autistického dítěte. Moje mamka mi řekla, že jsem padlá na hlavu, když si zase jdu dobrovolně drásat nervy, místo abych využila toho, že bych si mohla na chvíli od všeho odpočinout. Kamarádce jsme slíbila, že pokud se jí to nebude líbit, tak když tak odejdeme do nejbližší hospůdky. Nakonec jsme vydrželi skoro tříhodinové představení a opravdu to byl velký kulturní zážitek. Silný příběh s velmi dobrým hereckým ztvárněním. http://www.divadlokladno.cz/index.php?page=210&id=134 - recenze zde http://www.i-divadlo.cz/divadlo/mestske-divadlo-kladno/podivny-pripad-se-psem .
Hra zajímavou formou přibližuje divákovi život s autistickým člověkem i pro ty, co o autismu mnoho neví. Musím říci, že tentokrát to na mě nemělo tak zničující účinek jako jiné filmy nebo knihy s touto tématikou, i když tam byl hodně ukázán dopad na náročnost partnerského života pečujících rodičů.  Herecký výkon hlavního představitele ztvárňujícího autistického chlapce byl velmi přesvědčivý.  Hru můžu jenom doporučit.

1 komentář:

  1. Na to se mooc těším. Kéž by to dávali někde v Praze...i když i to je hodina cesty.

    OdpovědětVymazat