pondělí 31. března 2014

Vyplněný edukačně hodnotící profil 20.3. 2014

Pro ty, co neznají edukačně hodnotící profil od Čadilové- Žampachové a pro ukázku podle kterých kritérií se hodnotí vývoj dítěte, jak na tom v dané oblasti a v daném čase je, jsem se pokusila přepsat otázky a zde je uvádím.  Nevypsala jsem všechny otázky, ale začala jsem oblastmi, které jsme potřebovali pro aktuální hodnocení. Otázky pro oblasti, které už zvládal v minulém hodnocení jsem zde již nevypisovala. Na otázky se má odpovídat ano, ne , naznačuje -ale já jsem se u některých otázek pro tuto papírovou formu i trochu rozepsala- V počítačovém programu to samozřejmě nejde.


Oblast
Věk
Dovednost
Poznámky
Sociální vývoj

18- 24
Vybízí ke společné činnosti ( např. podá knihu dospělému, aby si společně prohlíželi)
V minulém hodnocení jsem to moc nezaznamenala, teď se už často stává, že nás vybízí ke společné činnosti, dělí se s námi spontánně o jídlo, nabízí ho,  některé hračky přinese a chce si s nimi společně hrát – míč, auto, stavebnice apod.
Sociální vývoj

18-24
Pomáhá uklízet věci společně s dospělým
Někdy ano někdy ne- když chce –ale je toho schopný
Sociální vývoj

24-36
Projevuje zájem o ostatní děti, objevuje se paralelní hra
Ano, je rád ve společnosti ostatních dětí, umí si hrát vedle nich, občas mu vadí, že si vezmou hračku která je blízko něho a někdy ne
Sociální vývoj

24-36
Projevuje soucit, poskytuje útěchu             ( slovem, gestem, změnou chování, které není považováno za bizarní)
Slovem ne, gestem na výzvu umí udělat malá, pofoukat bolavé místo- pozoruje daného člověka, pokud pláče malé miminko, projevuje aktivní zájem nebo  je zaražený- ale nemá bizarní chování
Sociální vývoj

24-36
Krátkou dobu se zúčastní hry s jiným dítětem, je třeba usměrnění dospělým
Ano je toho schopen, pokud se nejedná o hru kde je třeba komunikace. Ve školce tancuje při básničkách a písničkách, napodobuje ostatní děti a paní učitelku.
Sociální vývoj

24-36
Těší se ze společných fyzických aktivit např. na honěnou, na schovávanou apod.
Ano, a vyhledává je- na honěnou chápe, na schovávanou vyzývá zakrytím očí, a pak hledá, sám se také schovává.
Sociální vývoj

24-36
Poprosí nebo poděkuje, když se mu to připomene
Ne- nemá na to dostatečnou komunikaci,
Sociální vývoj

24-36
Vítá známé děti a dospělé, když je upozorněno
Je schopný říci Ahoj a vydává nadšené zvuky - usmívá se běží naproti, dává pusinky apod.
Sociální vývoj

24-36
Není-li mu rozuměno, projevuje zklamání, dožaduje se porozumění jinými prostředky, chce aby mu porozuměli- nevzdává to
Pokud něco chce, je urputný a neoblomný, pokud však děláme že mu nerozumíme, snaží se sám danou věc získat, udělat, je vzteklý pokud nedosáhne toho co chce. Hodně gestikuluje a žvatlá
Sociální vývoj

36-48
Umí vědomě odmítat požadavky, kterým dobře rozumí, vědomě překračuje stanovené hranice chování a čeká na reakce dospělých
Ano- umí jasně říci NE, ano překračuje hranice a čeká na naši reakci( někdy nejsme důslední- trochu s námi manipuluje)
Sociální vývoj

36-48
Prosí o pomoc, když má nějaký problém
Ano, to se velmi zlepšilo, není to slovní pomoc –ale gestem nebo nám ukáže s čím chce pomoci –jít na záchod, pomoc s aplikací na tabletu, něco podat z lednice, nalít pití, ustřihnout cedulku z kalhot, ustřihnout nehet, apod.
Sociální vývoj

36-48
Spontánně pomáhá dospělému při domácích pracích nebo při jiných činnostech
Při vaření- přinese si stoličku a chce míchat, rozbíjet vajíčka, vykrajovat a válet těsto, míchat věci na kamnech- smaženíJ lžící nabírat cukr a mouku- a vážit a dávat do mixéru, mixovat ručním mixérem. Obrací palačinky- pomáhá s přípravou těsta- vyndá sám vajíčka a mléko z lednice- spontánně bez výzvy.  Schválně něco rozsype- aby mohl luxovat- luxuje, utírá hadrem rozlitou vodu- někdy sám a někdy na vyzvání
Sociální vývoj

36-48
Reaguje na vyzvání druhých dětí ke kooperativní hře a účastní se jí
Pokud je to hra fyzického nebo kreativního typy- hod míčem, honěná, modelování, apod. nechá se vzít za ruku od dětí a jde s nimi
Celkový závěr

Rád je ve společnosti, nemá problém se zapojit s jinými dětmi a dospělými do hry, není ostýchavý, nebojí se, nemá strach z jiných dospělých, bez problémů navštěvuje soukromou školku- každé ráno tam jde bez problémů, žádné slzavé údolí se nikdy nekonalo, od auta většinou běží až do školky, rychle se svléká a bez ohlédnutí na mě běží mezi děti k paní učitelce, paní učitelku poslouchá na slova, respektuje její zákazy- na rozdíl od našich, ve školce není vzteklý, je mazlivý, občas chce paní učitelku pro sebe a nechce aby s ní byli ostatní děti- chce některé činnosti s ní dělat jen sám, respektuje ve školce nastavený režim – domů chodí obvykle ve tři hodiny po spaní a odpoledním hraní, je schopný být 2 x týdně v plavecké školce po ¾ hodině bez blízké osoby jen s paní učitelkami- většinou plní všechny úkoly- někdy si chce odpočinout a hrát ve vodě sám jak chce, pozná oblíbená místa- dětské centrum Slunce a Bludo- pokud jdeme okolo, hned tam běží , uvnitř se svléká a hned si jde hrát- někdy sám někdy s dětmi, ví kde je tam WC a bez problémů se sám obslouží, pokud chce něco koupit- dojde si pro mě nebo pro babičku a ukáže na danou věc. Občas nechce půjčovat hračku, se kterou si už nehraje ale má ji stále v zorném poli, občas chce hračku se kterou si hraje někdo jiný a pak bez okolků ji chce jinému dítěti vzít- je pak i agresivní,  je vzteklý když ji nemůže mít. Poslední dobou se objevu hodně vlastnické manýry.
Komunikace- receptivní řeč
8-12
Na slovní pokyn a gesto “paci, paci“ reaguje
Ano, rozumí celé básničce
Komunikace- receptivní řeč
8-12
Na slovní pokyn a gesto“ pá, pá“ reaguje
Ano,
Komunikace- receptivní řeč
8-12
Reaguje na gesto natažené ruky a na vyzvání „ Dej mi“
Ano
Komunikace- receptivní řeč
8-12
Pozoruje to, co se mu ukazuje
Ano, ale dlouho mu to nevydrží
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Pouze na slovní pokyn „ paci, paci“ reaguje
Ano
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Pouze na slovní pokyn „ pá, pá“ reaguje
Ano
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Pouze na slovní pokyn „ Dej mi“ reaguje
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Na své jméno reaguje pohledem
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Rozeznává některé předměty ( např. auto, míč apod.)
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Reaguje na negativní informace ( Např. nedělej to, nesahej na to apod.)
Ano
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Vyhoví jednoduchým pokynům doprovázenými gesty  pojď sem, sedni si)
Ano
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Pozná některé pojmenované části těla (např. oči, pusa, nos apod.)
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Na požádání ukáže na známé osoby a zvířata ( např. máma, táta, pes apod)
Ne
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Splní jednoduchý verbální pokyn bez gesta( pojď ke mně, sedni si)
Naznačuje, někdy ano někdy ne
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Otočí hlavu, když se ho zeptají: Kde je …?
Ne
Komunikace- receptivní řeč
12-18
Na výzvu ukáže tři pojmenované části těla
Ne
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Ukáže na známé pojmenované obrázky
Ne
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Vyhoví jednoduchým pokynům nebo větám, které obsahují jeden klíčový výraz (stále se ještě může zmýlit, když se změní kontext, (Ukliď si hračku)
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Začíná rozumět slovům ano- ne
Ano
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Reaguje na otázku Kde, ne nezbytně slovem
Ne
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Chápe význam vlastnictví (např., donese tátovi boty, mámě kabelku, sestře panenku)
Naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
18-24
Ukáže nebo podá pojmenované obrázky či fotky
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Na požádání podá předměty denní potřeby, se kterými má každodenní zkušenost
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Spojuje jednotlivá slova do významových kategorií ( např. jídlo, oblečení apod.)
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Receptivně rozliší malý - velký
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Podá obrázky znázorňující činnost, se kterou má každodenní zkušenost (alespoň 1-ze 3)
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Porozumí větám, které obsahují jen jeden pokyn( přesně vykoná např. Ukliď si boty, obleč si triko, přines knihu)
Ano
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Rozliší receptivně pohlaví
Ne (ale ví rozdíl mezi holkou a klukem na obrázku, přiřazuje holčičí a klučičí oblečení)
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Ukáže na pojmenovaná zvířata(6)
naznačuje
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Chápe kategorii, ve,na, do
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Receptivně identifikuje tvary( např. kde je trojúhelník)
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Umí receptivně napočítat dva předměty
Ne
Komunikace- receptivní řeč
24-36
Naslouchá vysvětlení proč a jak
Ne
Komunikace- expresivní řeč-
Verbální vyjadřování
6-12
Opakuje zvuky a jednotlivá slova
Ano – ale pouze někdy
Komunikace- expresivní řeč-
6-12
Používá pozdrav „Pá“
Ano
Komunikace- expresivní řeč-
6-12
Žvatlá ve stylu vyprávění
Ano
Komunikace- expresivní řeč-
6-12
Spojuje první slova s osobou nebo věcí
Ne
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Na požádání produkuje zvuky zvířat
Naznačuje- pouze někdy je produkuje, a jen nějaké(haf, mňau, sss, chro, bú, brum)
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Používá svůj žargon
Ano
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Vyjadřuje přání jedním slovem(Pá, Ham apod)
Naznačuje
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Používá různá slova, ne vždy správně(rozšířené používání významu slov, např. táta pro všechny muže)
Ne
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Odpovídá na otázky: „Co je to?“
Ne
Komunikace- expresivní řeč-
12-18
Odpovídá na otázky: „Kdo je to?“
Ne
Komunikace- expresivní řeč-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Naváže oční kontakt
Občas, spíše když něco chce, nebo při fyzickém kontaktu, hře
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Vede ruku dospělého k žádanému předmětu
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Dotkne se a strčí do žádaného předmětu
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Zvedne ruce nahoru, když chce pochovat
Ano
Komunikace- expresivní řeč-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Ze vzdálenosti cca 50 cm natáhne ruku k žádanému předmětu
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Pozoruje to co se mu ukazuje – sdílená pozornost
Ano, většinou ano,
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
Do 12
Ukazuje ve smyslu deklarativním         ( vysvětlovacím)
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
18-24
Pohybem vyjádří základní potřeby – jíst, pít, čůrat
Ano
Komunikace- expresivní řeč-
Neverbální vyjadřování
18-24
Zápor vyjádří zavrtěním hlavy
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
18-24
V kontextu různých situací, používá řadu výrazů tváře
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
18-24
Ukáže na žádaný předmět a ujistí se navázáním očního kontaktu, že dospělý dává pozor
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
18-24
Používá několik gest, kterými doprovází řeč
Ano
Komunikace- Neverbální vyjadřování
18-24
Používá gesta, aby nahradilo řeč
Ano
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
18-24
Souhlas vyjádří pokývnutím hlavy
Ne
Imitace - motorická
12-24
Po předvedení napodobí zvonění zvonkem
Ano
Imitace - motorická
12-24
Po předvedení vyplázne jazyk
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí jednoduché činnosti- česání, čištění zubů apod.
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí různé pohyby rtů
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí hod míčem
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí ukládání kostek do krabice
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí gesta po dospělém např. Ty,ty, ty apod.
Naznačuje
Imitace - motorická
12-24
Po předvedení si sáhne rukou na nos
Ano
Imitace - motorická
12-24
Napodobí různé výrazy tváře
Naznačuje
Imitace - motorická
24-36
Po předvedení postaví komín s kostek (3)
Ano
Imitace - motorická
24-36
Napodobí užívání domácích předmětů – míchá, zametá, luxuje, žehlí
Ano
Imitace - motorická
24-36
Postaví most podle modelu
Ano
Imitace - motorická
36-48
Napodobí sérii pohybů po dospělém – vzpažit, předklonit- vzpažit
Ano
Imitace - motorická
36-48
Hází a chytá míč s dospělým
Ano
Imitace - motorická
36-48
Pantomimicky napodobuje činnosti(bez potřebného předmětu- jako)
Naznačuje




Imitace - sociální
12-24
Napodobuje jednoduché činnosti – např. chová miminko, krmí ho apod.
Ano
Imitace - sociální
12-24
Napodobuje hru vrstevníků - paralelně
Ano
Imitace - sociální
24-36
Při hře s panenkou, maňáskem- napodobí jednoduché činnosti- např. čištění zubů, jedení a pití
Naznačuje
Imitace - sociální
24-36
Napodobuje při hře domácí práce
Ano




Imitace - verbální
9-12
Záměrně napodobuje zvuky po dospělém vědomo si napodobování- samohlásky, souhlásky, shluky obou
Částečně- pouze někdy , vědomě sanitku- hú- í, hú- í, vlak ššš, auto vrr, ham, pa, ahoj,
Imitace - verbální
12-24
Opakuje jednotlivá slova
Naznačuje
Imitace - verbální
12-24
Napodobuje vokalizaci dospělého- např- kašel, kýchání, vzdychání
Ano
Imitace - verbální
12-24
Opakuje dvou slovné věty
Ne
Imitace - verbální
12-24
Napodobuje intonaci po dospělém např. TyTyTy
Snaží se- naznačuje
Imitace - verbální
12-24
Opakuje hlasy zvířat
Někdy- nazančue
Imitace - verbální
24-36
Zopakuje řadu dvou čísel
Ne
Imitace - verbální
24-36
Zopakuje krátkou říkanku
Ne- ale už í rozumí, paci paci, vařila myška kašičku, jede bába z kopečka, kovej kovej, kolo kolo mlýnský
Imitace - verbální
24-36
Zopakuje krátkou frázi : Máma jede
Ne
Jemná motorika
24-36
Spojí a rozpojí patentové kostky(Duplo)

Ano
Jemná motorika
24-36
Dá 4 kostky na sebe

Ano
Jemná motorika
24-36
Zmačká do kuličky měkký papír velikosti A4

Ano
Jemná motorika
24-36
Vyválí váleček z modelovací hmoty
Ano

Jemná motorika
24-36
Odšroubuje víko krabičky krému
Ano
Jemná motorika
24-36
Zapichuje kolíky do perforované desky

Ano
Jemná motorika
24-36
Vyfukuje bubliny z bublifuku
Naznačuje

Jemná motorika
24-36
Navléká korále na tkaničku
Ano

Jemná motorika
24-36
Rozbalí bonbón
Ano

Jemná motorika
36-48
Dá osm kostek na sebe
Ano

Jemná motorika
36-48
Našroubuje víčko na láhev
Ano

Jemná motorika
36-48
Přestřihne nůžkami proužek papíru 2 cm široký, jedním střihem
Ano, drží je oběma rukama, nebo používá speciální dlaňové nůžky

Jemná motorika
36-48
Zapichuje prvky mozaiky libovolně do perforované desky
Ano

Jemná motorika
36-48
Drží tužku palcem a prsty, né pěstí
Naznačuje

Jemná motorika
36-48
Vymodeluje mističky z modelovací hmoty
Ne

Hrubá motorika
24-36
Skáče snožmo
Ano

Hrubá motorika
24-36
Učí se běhat
Ano

Hrubá motorika
24-36
Jezdí na odrážedle
Ano

Hrubá motorika
24-36
Stojí krátce na jedné noze 3vteřiny
Ano

Hrubá motorika
24-36
Při chůzi do schodů střídá nohy
Ano

Hrubá motorika
24-36
Seskočí z posledního schodu
Naznačí

Hrubá motorika
24-36
Přednostně užívá jednu ruku
Ano

Hrubá motorika
24-36
Vyleze na žebřík, průlezku
Ano

Hrubá motorika
24-36
Jezdí na tříkolce
Naznačuje

Hrubá motorika
36-48
Umí chodit po špičkách
Ano

Hrubá motorika
36-48
Vstane z lehu na zádech, aniž by se opíralo o ruce nebo otáčelo
Ano

Hrubá motorika
36-48
Chytne hozený míč, pohyby mohou být nekoordinované
Ano

Hrubá motorika
36-48
Hodí míč směrem k chytající osobě
Ano

Hrubá motorika
36-48
Skáče po jedné noze
 Ne

Hrubá motorika
36-48
Kope silně do míče
Ano

Hrubá motorika
36-48
Chytne skákající míč
Naznačuje

Hrubá motorika
36-48
Přednostně užívá jednu nohu(většinou kopne do balónu stejnou nohou)

Ano
Hrubá motorika
36-48
Při chůzi po schodech střídá nohy (nahoru i dolu)

Ano
Grafomotorika
12-18
Libovolně čmárá na papír
Ano
Grafomotorika
18-24
Napodobuje kreslení kruhu
Naznačuje

Grafomotorika
24-30
Čárá se záměrem
Naznačuje

Grafomotorika
24-30
Napodobuje kreslení čar- svislá, vodorovná
Ano

Grafomotorika
30-36
Pokouší se nakreslit kříž, čáry se nemusí protnout
Ne

Grafomotorika
30-36
Nakreslí kruh podle vzoru
Ano

Grafomotorika
30-36
Spojí dva body čárou
Ano

Sebeobsluha- stravování
24-36
Učí se napichovat vidličkou
Ano

Sebeobsluha- stravování
24-36
Na vyzvání si nachystá předměty ke stolování
Ne, ale ve školce po sobě sklidí ze stolu a odnese talířek a hrnek na určené místo
Sebeobsluha- stravování
24-36
Je ochotné vyzkoušet nové jídlo
Ano

Sebeobsluha- stravování
36-48
Jí samostatně vidličkou a lžící, jen málo se pobryndá
Ano

Sebeobsluha- stravování
36-48
Začíná používat příborový nůž

Ne
Sebeobsluha- stravování
36-48
Saje z plastikové láhve
Ano

Sebeobsluha- stravování
36-48
U stolu sedí během celého jídla
Naznačuje

Sebeobsluha- stravování
36-48
Z konvice si nalije do hrníčku, není jisté že nepřelije
Ano

Sebeobsluha- stravování
36-48
Bez pomoci si pro sebe prostře
Ne- nevím zda by to udělal, nezkoušeli jsme to, ve školce po sobě automaticky uklidí hrnek a talíř dodřezu v kuchyňském koutku

Sebeobsluha- oblékání
24-36
Rozepne zip
Ano
Sebeobsluha- oblékání
24-36
Stáhne si kalhoty, když jde na toaletu
Ano

Sebeobsluha- oblékání
24-36
Stáhne a natáhne si svetr, když ho má z poloviny na hlavě
Ano
Sebeobsluha- oblékání
24-36
Rukama si zuje boty
Ano

Sebeobsluha- oblékání
24-36
Najde rukávový otvor na košili
Ano
Sebeobsluha- oblékání
24-36
Obleče si jednoduché oblečení(triko a tepláky, může mít problémy s přední a zadní částí oděvu)
Ano

Sebeobsluha- oblékání
24-36
Oblékne si ponožky
Ano

Sebeobsluha- oblékání
24-36
Zapne boty na suchý zip
Ano

Sebeobsluha -umývání
24-36
Umyje si ruce pod tekoucí vodou, nepoužívá samostatně mýdlo

Ano- mýdlo samostatně použije
Sebeobsluha -umývání
24-36
Snaží se utřít ruce i obličej
Ano

Sebeobsluha -umývání
36-48
Namydlí si ruce

Ano
Sebeobsluha -umývání
36-48
Při sprchování aktivně pomáhá při umývání
Ano

Sebeobsluha -umývání
36-48
Učí se čistit si zuby
Ano, ale nemá to rád

Sebeobsluha -umývání
36-48
Umyje si pusu
Naznačuje

Sebeobsluha -umývání
36-48
Vysmrká se, když je upozorněn
Naznačuje, ve školce to dělá i sám. Doma nechce ani smrkat

Sebeobsluha –
Používání WC
24-36
Někdy aktivně řekne, že se mu chce čůrat
Ano- sice neřekne, ale naznačí, gestem a rukou

Sebeobsluha –
Používání WC
24-36
Záměrně hlásí potřebu dospělému
Ano

Sebeobsluha –
Používání WC
24-36
Má jen občasnou nehodu během dne
Ano

Sebeobsluha –
Používání WC
24-36
V noci zůstane suché
Ano

Sebeobsluha –
Používání WC
36-48
Udržuje čistotu
Ano

Sebeobsluha –
Používání WC
36-48
Jde samo na WC, vysvleče se i obleče
Ano

Sebeobsluha –
Používání WC
48-60
Je schopný používat pisoár- u chlapců
Ano

Vnímání- zrakové
24-36
Najde bonbon schovaný pod hrníčkem
Ano

Vnímání- zrakové
24-36
Rozlišuje základní barvy
Ano

Vnímání- zrakové
36-48
Přiřadí barevné předměty k odpovídajícím terčům
Ano

Vnímání- zrakové
36-48
Podívá se do kaleidoskopu jedním okem
Naznačuje
Vnímání- zrakové
36-48
Vyhledává podrobnosti na obrázku
Ano

Vnímání- zrakové
36-48
Pamatuje si soubor tří předmětů, pozná který předmět chybí
Ne, nevím jak bych to měla poznat
Vnímání- zrakové
36-48
Po ukázce si zapamatuje alespoň tři obrázky ze šesti
Ne, nevím jak bych to měla poznat
Vnímání- zrakové
48-60
Přiřazováním rozliší složitější geometrické tvary (ovál, hvězda, kosočtverec…)
Ano

Vnímání- zrakové
48-60
Rozliší správnou orientaci postavy na obrázku např. Chodí nohama po cestě, ne hlavou
Ano

Vnímání - sluchové
12-24
Rozliší tři různé zdroje zvuku (např. chrastítko, píšťalka, bubínek)
Ano

Vnímání - sluchové
24-36
Ze tří hudebních nástrojů vybere ten, jehož zvuk slyšel (např. zvonek, bubínek, píšťalka)
Ne
Vnímání - sluchové
36-48
Přiřadí zvuk k předmětu nebo obrázku, který ho znázorňuje( telefon, zvonek)
Ne
Vnímání - sluchové
36-48
Rozezná z magnetofonu zvuky jak „ hlasité“ a “ tiché“
Ne

Vnímání taktilní
24-36
Rozezná odlišný materiál dotykem (modelovací hmota – maňásek)
Ano

Vnímání taktilní
36-48
Rozpozná jednoduché geometrické tvary hmatem
Ano
Abstraktně vizuální myšlení
24-36
Přiřazuje identické předměty
Ano
Abstraktně vizuální myšlení
24-36
Roztřídí dva výrazně odlišné předměty (lžíce, kostka)
Ano
Abstraktně vizuální myšlení
24-36
Přiřazuje základní barvy (červená, modrá, žlutá, zelená)
Ano

Abstraktně vizuální myšlení
24-36
Přiřazuje předměty dle velikosti  (malý- velký, krátký- dlouhý)
Ano

Abstraktně vizuální myšlení
24-36
Roztřídí skupiny podobných předmětů
( různé druhy kostek)
Ano

Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Páruje stejné obrázky
Ano
Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Složí půlený obrázek
Ano
Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Přiřazuje předměty k obrázkům (např. lžíce, hrníček, tužka..)
Ano

Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Roztřídí předměty rozdílné velikosti do dvou skupin
Nevím

Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Ze skupiny obsahově stejných předmětů vybere ten, který tam nepatří (např. mezi hračkami vybere ponožku)
Nevím
Abstraktně vizuální myšlení
36-48
Složí puzzle ze čtyř částí
Ano- složí puzzle z 20 kusů sám, na IPadu i z více

Žádné komentáře:

Okomentovat