Oblast
|
Věk
|
Dovednost
|
Poznámky
|
Sociální
vývoj
|
18- 24
|
Vybízí
ke společné činnosti ( např. podá knihu dospělému, aby si společně
prohlíželi)
|
V
minulém hodnocení jsem to moc nezaznamenala, teď se už často stává, že nás
vybízí ke společné činnosti, dělí se s námi spontánně o jídlo, nabízí
ho, některé hračky přinese a chce si
s nimi společně hrát – míč, auto, stavebnice apod.
|
Sociální
vývoj
|
18-24
|
Pomáhá
uklízet věci společně s dospělým
|
Někdy
ano někdy ne- když chce –ale je toho schopný
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Projevuje
zájem o ostatní děti, objevuje se paralelní hra
|
Ano, je
rád ve společnosti ostatních dětí, umí si hrát vedle nich, občas mu vadí, že
si vezmou hračku která je blízko něho a někdy ne
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Projevuje
soucit, poskytuje útěchu (
slovem, gestem, změnou chování, které není považováno za bizarní)
|
Slovem
ne, gestem na výzvu umí udělat malá, pofoukat bolavé místo- pozoruje daného
člověka, pokud pláče malé miminko, projevuje aktivní zájem nebo je zaražený- ale nemá bizarní chování
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Krátkou
dobu se zúčastní hry s jiným dítětem, je třeba usměrnění dospělým
|
Ano je
toho schopen, pokud se nejedná o hru kde je třeba komunikace. Ve školce
tancuje při básničkách a písničkách, napodobuje ostatní děti a paní učitelku.
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Těší se
ze společných fyzických aktivit např. na honěnou, na schovávanou apod.
|
Ano, a
vyhledává je- na honěnou chápe, na schovávanou vyzývá zakrytím očí, a pak
hledá, sám se také schovává.
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Poprosí
nebo poděkuje, když se mu to připomene
|
Ne-
nemá na to dostatečnou komunikaci,
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Vítá
známé děti a dospělé, když je upozorněno
|
Je
schopný říci Ahoj a vydává nadšené zvuky - usmívá se běží naproti, dává
pusinky apod.
|
Sociální
vývoj
|
24-36
|
Není-li
mu rozuměno, projevuje zklamání, dožaduje se porozumění jinými prostředky,
chce aby mu porozuměli- nevzdává to
|
Pokud
něco chce, je urputný a neoblomný, pokud však děláme že mu nerozumíme, snaží
se sám danou věc získat, udělat, je vzteklý pokud nedosáhne toho co chce. Hodně
gestikuluje a žvatlá
|
Sociální
vývoj
|
36-48
|
Umí
vědomě odmítat požadavky, kterým dobře rozumí, vědomě překračuje stanovené
hranice chování a čeká na reakce dospělých
|
Ano-
umí jasně říci NE, ano překračuje hranice a čeká na naši reakci( někdy nejsme
důslední- trochu s námi manipuluje)
|
Sociální
vývoj
|
36-48
|
Prosí o
pomoc, když má nějaký problém
|
Ano, to
se velmi zlepšilo, není to slovní pomoc –ale gestem nebo nám ukáže s čím
chce pomoci –jít na záchod, pomoc s aplikací na tabletu, něco podat
z lednice, nalít pití, ustřihnout cedulku z kalhot, ustřihnout
nehet, apod.
|
Sociální
vývoj
|
36-48
|
Spontánně
pomáhá dospělému při domácích pracích nebo při jiných činnostech
|
Při
vaření- přinese si stoličku a chce míchat, rozbíjet vajíčka, vykrajovat a
válet těsto, míchat věci na kamnech- smaženíJ lžící nabírat cukr a mouku- a vážit a dávat do mixéru, mixovat
ručním mixérem. Obrací palačinky- pomáhá s přípravou těsta- vyndá sám
vajíčka a mléko z lednice- spontánně bez výzvy. Schválně něco rozsype- aby mohl luxovat-
luxuje, utírá hadrem rozlitou vodu- někdy sám a někdy na vyzvání
|
Sociální
vývoj
|
36-48
|
Reaguje
na vyzvání druhých dětí ke kooperativní hře a účastní se jí
|
Pokud
je to hra fyzického nebo kreativního typy- hod míčem, honěná, modelování,
apod. nechá se vzít za ruku od dětí a jde s nimi
|
Celkový
závěr
|
|
Rád je
ve společnosti, nemá problém se zapojit s jinými dětmi a dospělými do
hry, není ostýchavý, nebojí se, nemá strach z jiných dospělých, bez
problémů navštěvuje soukromou školku- každé ráno tam jde bez problémů, žádné
slzavé údolí se nikdy nekonalo, od auta většinou běží až do školky, rychle se
svléká a bez ohlédnutí na mě běží mezi děti k paní učitelce, paní
učitelku poslouchá na slova, respektuje její zákazy- na rozdíl od našich, ve
školce není vzteklý, je mazlivý, občas chce paní učitelku pro sebe a nechce
aby s ní byli ostatní děti- chce některé činnosti s ní dělat jen
sám, respektuje ve školce nastavený režim – domů chodí obvykle ve tři hodiny
po spaní a odpoledním hraní, je schopný být 2 x týdně v plavecké školce
po ¾ hodině bez blízké osoby jen s paní učitelkami- většinou plní
všechny úkoly- někdy si chce odpočinout a hrát ve vodě sám jak chce, pozná
oblíbená místa- dětské centrum Slunce a Bludo- pokud jdeme okolo, hned tam
běží , uvnitř se svléká a hned si jde hrát- někdy sám někdy s dětmi, ví
kde je tam WC a bez problémů se sám obslouží, pokud chce něco koupit- dojde
si pro mě nebo pro babičku a ukáže na danou věc. Občas nechce půjčovat
hračku, se kterou si už nehraje ale má ji stále v zorném poli, občas
chce hračku se kterou si hraje někdo jiný a pak bez okolků ji chce jinému
dítěti vzít- je pak i agresivní, je
vzteklý když ji nemůže mít. Poslední dobou se objevu hodně vlastnické manýry.
|
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
8-12
|
Na
slovní pokyn a gesto “paci, paci“ reaguje
|
Ano,
rozumí celé básničce
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
8-12
|
Na
slovní pokyn a gesto“ pá, pá“ reaguje
|
Ano,
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
8-12
|
Reaguje
na gesto natažené ruky a na vyzvání „ Dej mi“
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
8-12
|
Pozoruje
to, co se mu ukazuje
|
Ano,
ale dlouho mu to nevydrží
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Pouze
na slovní pokyn „ paci, paci“ reaguje
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Pouze
na slovní pokyn „ pá, pá“ reaguje
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Pouze
na slovní pokyn „ Dej mi“ reaguje
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Na své
jméno reaguje pohledem
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Rozeznává
některé předměty ( např. auto, míč apod.)
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Reaguje
na negativní informace ( Např. nedělej to, nesahej na to apod.)
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Vyhoví
jednoduchým pokynům doprovázenými gesty
pojď sem, sedni si)
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Pozná
některé pojmenované části těla (např. oči, pusa, nos apod.)
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Na
požádání ukáže na známé osoby a zvířata ( např. máma, táta, pes apod)
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Splní
jednoduchý verbální pokyn bez gesta( pojď ke mně, sedni si)
|
Naznačuje,
někdy ano někdy ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Otočí
hlavu, když se ho zeptají: Kde je …?
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
12-18
|
Na
výzvu ukáže tři pojmenované části těla
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Ukáže
na známé pojmenované obrázky
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Vyhoví
jednoduchým pokynům nebo větám, které obsahují jeden klíčový výraz (stále se
ještě může zmýlit, když se změní kontext, (Ukliď si hračku)
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Začíná
rozumět slovům ano- ne
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Reaguje
na otázku Kde, ne nezbytně slovem
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Chápe
význam vlastnictví (např., donese tátovi boty, mámě kabelku, sestře panenku)
|
Naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
18-24
|
Ukáže
nebo podá pojmenované obrázky či fotky
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Na
požádání podá předměty denní potřeby, se kterými má každodenní zkušenost
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Spojuje
jednotlivá slova do významových kategorií ( např. jídlo, oblečení apod.)
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Receptivně
rozliší malý - velký
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Podá
obrázky znázorňující činnost, se kterou má každodenní zkušenost (alespoň 1-ze
3)
|
Ne |
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Porozumí
větám, které obsahují jen jeden pokyn( přesně vykoná např. Ukliď si boty,
obleč si triko, přines knihu)
|
Ano
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Rozliší
receptivně pohlaví
|
Ne (ale
ví rozdíl mezi holkou a klukem na obrázku, přiřazuje holčičí a klučičí
oblečení)
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Ukáže
na pojmenovaná zvířata(6)
|
naznačuje
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Chápe
kategorii, ve,na, do
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Receptivně
identifikuje tvary( např. kde je trojúhelník)
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Umí
receptivně napočítat dva předměty
|
Ne
|
Komunikace-
receptivní řeč
|
24-36
|
Naslouchá
vysvětlení proč a jak
|
Ne
|
Komunikace-
expresivní řeč-
Verbální
vyjadřování
|
6-12
|
Opakuje
zvuky a jednotlivá slova
|
Ano –
ale pouze někdy
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
6-12
|
Používá
pozdrav „Pá“
|
Ano
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
6-12
|
Žvatlá
ve stylu vyprávění
|
Ano
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
6-12
|
Spojuje
první slova s osobou nebo věcí
|
Ne
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Na
požádání produkuje zvuky zvířat
|
Naznačuje-
pouze někdy je produkuje, a jen nějaké(haf, mňau, sss, chro, bú, brum)
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Používá
svůj žargon
|
Ano
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Vyjadřuje
přání jedním slovem(Pá, Ham apod)
|
Naznačuje
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Používá
různá slova, ne vždy správně(rozšířené používání významu slov, např. táta pro
všechny muže)
|
Ne
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Odpovídá
na otázky: „Co je to?“
|
Ne
|
Komunikace-
expresivní řeč-
|
12-18
|
Odpovídá
na otázky: „Kdo je to?“
|
Ne
|
Komunikace-
expresivní řeč-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Naváže
oční kontakt
|
Občas,
spíše když něco chce, nebo při fyzickém kontaktu, hře
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Vede
ruku dospělého k žádanému předmětu
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Dotkne
se a strčí do žádaného předmětu
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Zvedne
ruce nahoru, když chce pochovat
|
Ano
|
Komunikace-
expresivní řeč-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Ze
vzdálenosti cca 50 cm natáhne ruku k žádanému předmětu
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Pozoruje
to co se mu ukazuje – sdílená pozornost
|
Ano,
většinou ano,
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
Do 12
|
Ukazuje
ve smyslu deklarativním ( vysvětlovacím)
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
Pohybem
vyjádří základní potřeby – jíst, pít, čůrat
|
Ano
|
Komunikace-
expresivní řeč-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
Zápor
vyjádří zavrtěním hlavy
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
V
kontextu různých situací, používá řadu výrazů tváře
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
Ukáže
na žádaný předmět a ujistí se navázáním očního kontaktu, že dospělý dává
pozor
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
Používá
několik gest, kterými doprovází řeč
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální vyjadřování
|
18-24
|
Používá
gesta, aby nahradilo řeč
|
Ano
|
Komunikace-
Neverbální
vyjadřování
|
18-24
|
Souhlas
vyjádří pokývnutím hlavy
|
Ne
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Po
předvedení napodobí zvonění zvonkem
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Po
předvedení vyplázne jazyk
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
jednoduché činnosti- česání, čištění zubů apod.
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
různé pohyby rtů
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
hod míčem
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
ukládání kostek do krabice
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
gesta po dospělém např. Ty,ty, ty apod.
|
Naznačuje
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Po
předvedení si sáhne rukou na nos
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
12-24
|
Napodobí
různé výrazy tváře
|
Naznačuje
|
Imitace
- motorická
|
24-36
|
Po
předvedení postaví komín s kostek (3)
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
24-36
|
Napodobí
užívání domácích předmětů – míchá, zametá, luxuje, žehlí
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
24-36
|
Postaví
most podle modelu
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
36-48
|
Napodobí
sérii pohybů po dospělém – vzpažit, předklonit- vzpažit
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
36-48
|
Hází a
chytá míč s dospělým
|
Ano
|
Imitace
- motorická
|
36-48
|
Pantomimicky
napodobuje činnosti(bez potřebného předmětu- jako)
|
Naznačuje
|
Imitace
- sociální
|
12-24
|
Napodobuje
jednoduché činnosti – např. chová miminko, krmí ho apod.
|
Ano
|
Imitace
- sociální
|
12-24
|
Napodobuje
hru vrstevníků - paralelně
|
Ano
|
Imitace
- sociální
|
24-36
|
Při hře
s panenkou, maňáskem- napodobí jednoduché činnosti- např. čištění zubů,
jedení a pití
|
Naznačuje
|
Imitace
- sociální
|
24-36
|
Napodobuje
při hře domácí práce
|
Ano
|
|
|
|
|
Imitace
- verbální
|
9-12
|
Záměrně
napodobuje zvuky po dospělém vědomo si napodobování- samohlásky, souhlásky,
shluky obou
|
Částečně-
pouze někdy , vědomě sanitku- hú- í, hú- í, vlak ššš, auto vrr, ham, pa,
ahoj,
|
Imitace
- verbální
|
12-24
|
Opakuje
jednotlivá slova
|
Naznačuje
|
Imitace
- verbální
|
12-24
|
Napodobuje
vokalizaci dospělého- např- kašel, kýchání, vzdychání
|
Ano
|
Imitace
- verbální
|
12-24
|
Opakuje
dvou slovné věty
|
Ne
|
Imitace
- verbální
|
12-24
|
Napodobuje
intonaci po dospělém např. TyTyTy
|
Snaží
se- naznačuje
|
Imitace
- verbální
|
12-24
|
Opakuje
hlasy zvířat
|
Někdy-
nazančue
|
Imitace
- verbální
|
24-36
|
Zopakuje
řadu dvou čísel
|
Ne
|
Imitace
- verbální
|
24-36
|
Zopakuje
krátkou říkanku
|
Ne- ale
už í rozumí, paci paci, vařila myška kašičku, jede bába z kopečka, kovej
kovej, kolo kolo mlýnský
|
Imitace
- verbální
|
24-36
|
Zopakuje
krátkou frázi : Máma jede
|
Ne
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Spojí a
rozpojí patentové kostky(Duplo)
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Dá 4
kostky na sebe
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Zmačká
do kuličky měkký papír velikosti A4
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Vyválí
váleček z modelovací hmoty
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Odšroubuje
víko krabičky krému
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Zapichuje
kolíky do perforované desky
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Vyfukuje
bubliny z bublifuku
|
Naznačuje
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Navléká
korále na tkaničku
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
24-36
|
Rozbalí
bonbón
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Dá osm
kostek na sebe
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Našroubuje
víčko na láhev
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Přestřihne
nůžkami proužek papíru 2 cm široký, jedním střihem
|
Ano,
drží je oběma rukama, nebo používá speciální dlaňové nůžky
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Zapichuje
prvky mozaiky libovolně do perforované desky
|
Ano
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Drží
tužku palcem a prsty, né pěstí
|
Naznačuje
|
Jemná
motorika
|
36-48
|
Vymodeluje
mističky z modelovací hmoty
|
Ne
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Skáče snožmo
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Učí se
běhat
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Jezdí
na odrážedle
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Stojí
krátce na jedné noze 3vteřiny
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Při
chůzi do schodů střídá nohy
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Seskočí
z posledního schodu
|
Naznačí
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Přednostně
užívá jednu ruku
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Vyleze
na žebřík, průlezku
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
24-36
|
Jezdí
na tříkolce
|
Naznačuje
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Umí
chodit po špičkách
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Vstane
z lehu na zádech, aniž by se opíralo o ruce nebo otáčelo
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Chytne
hozený míč, pohyby mohou být nekoordinované
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Hodí
míč směrem k chytající osobě
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Skáče
po jedné noze
|
Ne
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Kope
silně do míče
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Chytne
skákající míč
|
Naznačuje
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Přednostně
užívá jednu nohu(většinou kopne do balónu stejnou nohou)
|
Ano
|
Hrubá
motorika
|
36-48
|
Při
chůzi po schodech střídá nohy (nahoru i dolu)
|
Ano
|
Grafomotorika
|
12-18
|
Libovolně
čmárá na papír
|
Ano
|
Grafomotorika
|
18-24
|
Napodobuje
kreslení kruhu
|
Naznačuje
|
Grafomotorika
|
24-30
|
Čárá se
záměrem
|
Naznačuje
|
Grafomotorika
|
24-30
|
Napodobuje
kreslení čar- svislá, vodorovná
|
Ano
|
Grafomotorika
|
30-36
|
Pokouší
se nakreslit kříž, čáry se nemusí protnout
|
Ne
|
Grafomotorika
|
30-36
|
Nakreslí
kruh podle vzoru
|
Ano
|
Grafomotorika
|
30-36
|
Spojí
dva body čárou
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
24-36
|
Učí se
napichovat vidličkou
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
24-36
|
Na
vyzvání si nachystá předměty ke stolování
|
Ne, ale
ve školce po sobě sklidí ze stolu a odnese talířek a hrnek na určené místo
|
Sebeobsluha-
stravování
|
24-36
|
Je
ochotné vyzkoušet nové jídlo
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
Jí samostatně
vidličkou a lžící, jen málo se pobryndá
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
Začíná
používat příborový nůž
|
Ne
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
Saje
z plastikové láhve
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
U stolu
sedí během celého jídla
|
Naznačuje
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
Z
konvice si nalije do hrníčku, není jisté že nepřelije
|
Ano
|
Sebeobsluha-
stravování
|
36-48
|
Bez
pomoci si pro sebe prostře
|
Ne- nevím zda by to udělal, nezkoušeli jsme to, ve školce po sobě automaticky uklidí hrnek a talíř dodřezu v kuchyňském koutku
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Rozepne
zip
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Stáhne
si kalhoty, když jde na toaletu
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Stáhne
a natáhne si svetr, když ho má z poloviny na hlavě
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Rukama
si zuje boty
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Najde
rukávový otvor na košili
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Obleče
si jednoduché oblečení(triko a tepláky, může mít problémy s přední a
zadní částí oděvu)
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Oblékne
si ponožky
|
Ano
|
Sebeobsluha-
oblékání
|
24-36
|
Zapne
boty na suchý zip
|
Ano
|
Sebeobsluha
-umývání
|
24-36
|
Umyje
si ruce pod tekoucí vodou, nepoužívá samostatně mýdlo
|
Ano- mýdlo samostatně použije
|
Sebeobsluha
-umývání
|
24-36
|
Snaží
se utřít ruce i obličej
|
Ano
|
Sebeobsluha
-umývání
|
36-48
|
Namydlí
si ruce
|
Ano
|
Sebeobsluha
-umývání
|
36-48
|
Při
sprchování aktivně pomáhá při umývání
|
Ano
|
Sebeobsluha
-umývání
|
36-48
|
Učí se
čistit si zuby
|
Ano, ale nemá to rád
|
Sebeobsluha
-umývání
|
36-48
|
Umyje
si pusu
|
Naznačuje
|
Sebeobsluha
-umývání
|
36-48
|
Vysmrká
se, když je upozorněn
|
Naznačuje,
ve školce to dělá i sám. Doma nechce ani smrkat
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
24-36
|
Někdy aktivně
řekne, že se mu chce čůrat
|
Ano-
sice neřekne, ale naznačí, gestem a rukou
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
24-36
|
Záměrně
hlásí potřebu dospělému
|
Ano
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
24-36
|
Má jen
občasnou nehodu během dne
|
Ano
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
24-36
|
V noci
zůstane suché
|
Ano
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
36-48
|
Udržuje
čistotu
|
Ano
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
36-48
|
Jde
samo na WC, vysvleče se i obleče
|
Ano
|
Sebeobsluha
–
Používání
WC
|
48-60
|
Je
schopný používat pisoár- u chlapců
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
24-36
|
Najde
bonbon schovaný pod hrníčkem
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
24-36
|
Rozlišuje
základní barvy
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
36-48
|
Přiřadí
barevné předměty k odpovídajícím terčům
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
36-48
|
Podívá
se do kaleidoskopu jedním okem
|
Naznačuje
|
Vnímání-
zrakové
|
36-48
|
Vyhledává
podrobnosti na obrázku
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
36-48
|
Pamatuje
si soubor tří předmětů, pozná který předmět chybí
|
Ne,
nevím jak bych to měla poznat
|
Vnímání-
zrakové
|
36-48
|
Po
ukázce si zapamatuje alespoň tři obrázky ze šesti
|
Ne,
nevím jak bych to měla poznat
|
Vnímání-
zrakové
|
48-60
|
Přiřazováním
rozliší složitější geometrické tvary (ovál, hvězda, kosočtverec…)
|
Ano
|
Vnímání-
zrakové
|
48-60
|
Rozliší
správnou orientaci postavy na obrázku např. Chodí nohama po cestě, ne hlavou
|
Ano
|
Vnímání
- sluchové
|
12-24
|
Rozliší
tři různé zdroje zvuku (např. chrastítko, píšťalka, bubínek)
|
Ano
|
Vnímání
- sluchové
|
24-36
|
Ze tří
hudebních nástrojů vybere ten, jehož zvuk slyšel (např. zvonek, bubínek,
píšťalka)
|
Ne
|
Vnímání
- sluchové
|
36-48
|
Přiřadí
zvuk k předmětu nebo obrázku, který ho znázorňuje( telefon, zvonek)
|
Ne
|
Vnímání
- sluchové
|
36-48
|
Rozezná
z magnetofonu zvuky jak „ hlasité“ a “ tiché“
|
Ne
|
Vnímání
taktilní
|
24-36
|
Rozezná
odlišný materiál dotykem (modelovací hmota – maňásek)
|
Ano
|
Vnímání
taktilní
|
36-48
|
Rozpozná
jednoduché geometrické tvary hmatem
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
24-36
|
Přiřazuje
identické předměty
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
24-36
|
Roztřídí
dva výrazně odlišné předměty (lžíce, kostka)
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
24-36
|
Přiřazuje
základní barvy (červená, modrá, žlutá, zelená)
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
24-36
|
Přiřazuje
předměty dle velikosti (malý- velký,
krátký- dlouhý)
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
24-36
|
Roztřídí
skupiny podobných předmětů
( různé
druhy kostek)
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Páruje
stejné obrázky
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Složí
půlený obrázek
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Přiřazuje
předměty k obrázkům (např. lžíce, hrníček, tužka..)
|
Ano
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Roztřídí
předměty rozdílné velikosti do dvou skupin
|
Nevím
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Ze
skupiny obsahově stejných předmětů vybere ten, který tam nepatří (např. mezi
hračkami vybere ponožku)
|
Nevím
|
Abstraktně
vizuální myšlení
|
36-48
|
Složí
puzzle ze čtyř částí
|
Ano- složí puzzle z 20 kusů sám, na IPadu i z více
|
Tento blog o životě s autismem má poskytovat informace, tipy, nápady na hraní, péči a učení a zaznamenávat Viktorkovi skromné krůčky ve vývoji. Inspirací nám byli ostatní podobné blogy, které nám v našich začátcích hodně pomohli. Sdílená starost je tak poloviční a sdílená radost naopak dvojnásobná.
pondělí 31. března 2014
Vyplněný edukačně hodnotící profil 20.3. 2014
Pro ty, co neznají edukačně hodnotící profil od Čadilové- Žampachové a pro ukázku podle kterých kritérií se hodnotí vývoj dítěte, jak na tom v dané oblasti a v daném čase je, jsem se pokusila přepsat otázky a zde je uvádím. Nevypsala jsem všechny otázky, ale začala jsem oblastmi, které jsme potřebovali pro aktuální hodnocení. Otázky pro oblasti, které už zvládal v minulém hodnocení jsem zde již nevypisovala. Na otázky se má odpovídat ano, ne , naznačuje -ale já jsem se u některých otázek pro tuto papírovou formu i trochu rozepsala- V počítačovém programu to samozřejmě nejde.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat