úterý 18. března 2014

Klacíky - inspirace na hru

Nedávno jsem na Bartolomějův blog - http://bartolomej.mujblog.info/hracky-a-pomucky/klaciky narazila na hru zvanou KLACÍKY od Granny:

Hra se skládá ze 48 plastových klacíků čtyř barev a osmi oboustraných karet s obrázky věcí a zvířat. Při skládání obrázkových vzorů se děti naučí poznávat barvy a tvary. Hra je pro děti od tří let výše a tomu odpovídají tři stupně obtížnosti. Rozvíjí tvůrčí schopnosti dětí, prostorové vnímání a schopnost soustředěn.

Moc se mi to zalíbilo, ale bohužel jsem ji nikde nemohla sehnat ke koupi. Pouze jeden odkaz na mimibazaru- ale tam byla za víc jak 200 korun + poštovné. Což mi přišlo za bazarové zboží, tohoto typu hodně. A také nemám jistotu, že to Vikyho bude bavit nebo se může stát, že na tuto hračku ještě nemá věk. A tak jsem se rozhodla si ji vyrobit. Minulý týden jsem si nechala poslat nějaké věci na výrobu i nějakých jiných her a dekorací z http://www.aurednik.cz/  a náhodou tam měli obyčejné dřevěné špachtle a dokonce i barevné dřevěné klacíky od nanuků. Objednala jsem obojí s tím, že něco z toho snad půjde použít na výrobu této hry nebo aspoň na něco jiného.  Nakonec jsem se rozhodla použít ty klacíky od nanuků. Jsou v pěti barvách a velikost je tak akorát, aby se obrazce z nich poskládané vešli na papír A4. Nejdříve jsem je poskládala na bílý papír, tužkou obkreslila a pak pastelkami vybarvila. Šablony jsem udělala oboustrané. Myslela jsem, že takto vyrobené šablony zalaminuji, ale došli mi fólie, tak jsem je zatím dala do Eurodesek. A asi to tak nechám. Nakonec jsem našla další inspiraci na blogu Tak trochu jiný svět - při výrobě Tangramu http://ojarovi.blogspot.cz/2014/03/skladani-tangramu-podle-predlohy.html/, kdy Monika vyrobila šablony tak, že poskládala kousky a pak je nafotila. Takže jsem vyrobila šablony nové- poskládala jsem klacíky do obrazců a nafotila, čímž se celá výroba zrychlila a vypadá to i lépe. Takže děkuji všem za inspiraci a přikládám nafocené šablony, kdyby jste to chtěli někdo použít. Klacíky si buď také objednejte nebo vyrobte z něčeho jiného. Ale musím říci, že Viky si hraje s klacíky i jinak už celý týden.
Skládání podle předlohy ho zatím moc nebaví, ale chápe to nemá s tím problém, spíš je to u něj o motivaci proč by to měl dělat.
















3 komentáře:

  1. To je super, díky:-) Uvažuji, že Járovi nafotím i stavby z lega, ale ještě jsem se k tomu nedostala...

    OdpovědětVymazat
  2. Na mimi bazaru to jedna paní již udělala z legem duplem- je to na procvičování barev a počítání apod. Má k tomu přesně šablony, podle kterých se kostky staví. Má to tam v černobílé verzi, ale barevné pošle vyžádání na mail. Ještě jsem si o ně nenapsala http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=13145 (Busy bags - lego duplo stavění a počítání)

    OdpovědětVymazat
  3. Klacíky máme doma, super hra.

    OdpovědětVymazat