pátek 14. března 2014

Koordinace oko-ruka 3



Datum
Činnost
Popis
Čtvrtek
13.3.2014
Koordinace oko- ruka
1)Navlékaní korálků na tyčku
Dnes těžké- opakovat
Jemná motorika
2)Modelování válečku z modelíny
Lehké- splněno
Dnes jsem měla připravené tři-až čtyři úkolky, víceméně na procvičení a prověření jestli ti Viky ještě umí z oblasti koordinace – oko- ruka. Navlékat korálky na tyčku, navlékat korálky na tkaničku- to vše už umí docela dlouhou dobu, několikrát jsme už dělali. Opět to dnes bojkotoval. Zase nic nechtěl dělat.
1)Na tyčku navlékl dva korálky, pak je hned vyndal ven a tyčku si vzal k dětské garáži a objížděl ji autem. Ani když jsem mu podávala korálky na zemi tak je tam nechtěl dávat. Takže navlékání korálků na tkaničku nepřipadlo v úvahu už vůbec.  Ještě jsme měli zkusit připevňovat kolíčky na krabici, minule to dělat chtěl, ale ještě mu to samostatně nešlo. Dnes se na to nechtěl ani podívat. Takže to zkusíme jindy.
2) Sám si pak vyndal modelínu, sedl si ke stolku a nějakou dobu jsme jen tak něco „patlali“ a řezali a vykrajovali. Tak jsem toho využila a ukázala jsem mu jak dělat válečky. A „světe div se“, nechal si to ukázat, pak vést ruku a nakonec sám uválel tři válečky, které pak rozkrájel nožíkem. Dokonce jsem to stihla i vyfotit. No sice je to asi rozvoj jemné motoriky, ale každý úkol, který zvládne se počítá. Tohle se také musí naučit. Jen to prostě nedělá tak jak chci já.  Což nevím, jestli je to dobře nebo ne. Příští týden jdeme na velké vyšetření na logopedii a pak ještě na kontrolu na psychiatrii. Tak přemýšlím, jestli mu nedám od úkolů teď odpočinek, aby tam pak chtěl něco dělat, když se mu tak teď nechce. Nevím, co je lepší varianta. Raději to zkoušet každý den a klidně něco, ale hlavně aby to byl pokus o řízenou činnost nebo ho nechat nějakou dobu být, aby třeba zase získal chuť to dělat.








































Žádné komentáře:

Okomentovat