středa 2. dubna 2014

Grafomotorika, malování a nové básničky

Myslím že jsem došla k tomu, že Vikymu naše společná práce u stolečku trochu schází. To že jsme si spolu v poslední době jen hráli není asi jen ono. Takže začneme znovu každý den pracovat, zvolníme a já se budu snažit vymýšlet více zajímavé činnosti i když vlastně nevím, co je v daný den pro něj zajímavé. Takže to budeme zkoušet.

Včera jsme trénovali kreslení cestiček novými trojhranými voskovkami. A zároveň jsme museli  obkreslovat do kroužku opičky, které byly na obrázku, protože ráno na logopedii, také obkreslovali zvířátka do kroužku.
Pak si sám vytáhl vodové omalovánky a štětce. Dokonce dal i mě do ruky štětec a "hatmatilkou" a gestikulací mi řekl, že mám taky malovat. Báječně jsme si to užili.



A večer jsem  mu ukázala nové básničky " Říkej a předváděj". Vrátila jsem se k tomu, abych Vikymu opět říkala jednoduché básničky a předváděla jsem k tomu jednoduché pohyby. Všechno tohle jsme spolu dělali když byl miminko a pak malé batole. Dokonce jsme básničky s pohybovou aktivitou prováděli dvakrát týdně na dětském cvičení a dvakrát týdně na dětském plavení. A jelikož jsem od něj neměla dlohodobě  žádnou odezvu, tak jsem postupně přestala. Takže nyní opět začínáme. Ale nyní už to začíná být lepší. Vidím že už několika básničkám rozumí a pozná je. Paci, paci, pacičky; Vařila myška kašičku; Kovej, Kovej; Jede bába z kopečka; Kolo, kolo mlýnský. Možná časem i začne některé říkat. Včera jsme trénovali Bublinu už pomocí těchto obrázků.


Říkanky s obrázky pro nejmenší jsou výbornou příležitostí komunikace rodiče s dítětem. Vedle 12-ti veršovánek najdete i nápovědu, jak s dítětem napodobovat a předvádět činnosti pomocí mimiky a gest. Tvarové kartičky s veselými a barevnými obrázky jsou vhodné pro dítě do ruky. Hra přispívá k rozvoji dítěte v oblasti jemné a hrubé motoriky, řeči, zrakového a sluchového vnímání, a také ke kvalitnějšímu vzájemnému porozumění mezi dítětem a dospělým.

Žádné komentáře:

Okomentovat