pondělí 31. března 2014

Zhodnocení týdne 24.3. - 30.3. 2014

Tento týden byl dost hektický na cestování a já jsem se připravovala na plnění zápočtů, které proběhnou v poslední školní den v mém bakalářském studiu. Takže jsme za celý týden nedělali, žádné cílené rozvojové aktivity. Vlastně jsem se stále nerozmyslela, jak budeme dále pracovat. Ale cítím, že oba potřebujeme opět nějaký systém.
V pondělí jsme zkusili po školce koupit v dětském bazárku dětské kolečkové brusle, bohužel měli jen velká čísla. Paní prodavačka mi však poradila, že se pro malé prcky prodávají kolečkové brusle takové, které mají vzadu dvě kolečka. A opravdu na internetu jsem je pak našla. Pak jsme jeli do bazénu na plavecký kurz. Trnula jsem, jak to bude s oblékáním plavek. Trochu zkusil naznačit, že plavky nechce, ale nakonec si je bez velkých obtíží vzal. Protože jsme přišli trochu dříve, tak jsme už šli do bazénu a nečekali jsme na ostatní. Nevím jestli to nebyla chyba, protože Viky tentokrát vzorně po celou dobu měl plavky a ani jednou si je nesvlékl, ale v bazénu byl jen do té doby než dorazili ostatní děti. Pak vylezl a hrál si na okraji bazénu a i když jsem odešla a přenechala ho učitelkám, tak se jim ho nepodařilo nalákat do vody. Po patnácti minutách jsem tam šla zpátky a zkusila to já, bohužel ani tentokrát nechtěl a tak jsme skončili ve vířivce. Tam vydržel celou dobu. Možná byla tentokrát voda v bazénu studená nebo možná už nechtěl do vody, když jsme byli v bazénu den před tím v neděli.

 V úterý jsme si udělali výlet do Prahy. Spojili jsme dvě akce. Nejdříve jsme byli oba na diagnostickém vyšetření na přístroji Oberon, který zjišťuje různé patogenní zátěže v těle (parazity, viry, baktérie apod.) Je to samozřejmě jedna z alternativních cest, jak bychom mohli částečně podpořit zdravější vývoj Viktora. Paní Michálková, která je majitelkou centra biorezona http://www.biorezona.cz/ , má pětiletého autistického chlapce, takže jsem si o tom hodně povídali. Říkala,že jejímu synovi plazmování a tím odstranění patogenních zátěží z těla hodně pomohlo. Léčba je poměrně nákladná, ale jsme ve fázi, že o tom přemýšlíme. Samotná diagnostika probíhala příjemně. Přístroj, který je napojen na počítač vás frekvenčně snímá, takže se můžete volně pohybovat po místnosti. Viktorek si celou dobu hrál s legem, které mu půjčili nebo pracoval na IPadu. Já jsem po celou dobu mohla na monitoru pozorovat různé průřezy jeho nebo svým tělem a zároveň tak vidět, kde máme nějaké problémy. Po celou dobu mi paní Michálková vysvětlovala co právě vidíme.  Celé vyšetření proběhlo v příjemném duchu. Po skončení jsme s Viktorkem byli asi půl hodiny na dětském hřišti a pak jsme se přesunuli v rámci Prahy k příbuzným kam jsme byli pozvání na oslavu padesátin našeho strýce. Sjela se tam nejbližší část manželovi rodiny. Viktorek si to náramně užíval. Má rád tyto sešlosti a hodně lidí a ruch. Plno lidí se mu věnuje. Když jsme se sešli všichni u nich doma, tak jsme pak pěšky vyrazili do jedné vyhlášené čínské restaurace. Zvládnul to i Viky. Výborné bylo to, že oslava proběhla v uzavřeném salónku, kde se nekouřilo a Viky si tam mohl pobíhat jak chtěl. Ale byl vcelku vzorný, protože jsme mu vzali sebou na hraní IPad a auta. Následně jsme s oslavou pokračovali u nich doma. Ostatní tam přespávali, ale my jsme museli jet večer domů, protože nás ráno čekalo vyšetření v Chomutově na psychiatrii. Jakmile jsem v půl jedenácté dali Viktora do auta, tak během pár minut usnul a ani doma při přesunu se neprobudil. Dostali jsme jako obvykle spoustu hraček po starších dětech a hlavně dětské brusle, které už Vikymu jsou. Takže zatím budeme zkoušet učit Vikyho bruslit na klasických in-linech.






Ve středu jsme byli v Chomutově na druhém psychiatrickém vyšetření, které probíhalo docela v pohodě. Objednání jsme měli na půl desátou. Bohužel se zde Viky neprojevoval dostatečně sociálně a nechtěl spolupracovat při vzájemných nabídkách činností a tak nám paní doktorka diagnózu nezměnila.

Po vyšetření jsme s Vikym šli ještě nakoupit do Kauflandu, ale tam mi usnul na košíku. Ani přenášení do auta, půl hodinové cestě domů a přenášení z auta do postele ho nic neprobudilo. Nakonec spal až do půl páté. Takže prospal i své středeční plavání. Trochu si odpočinul a pak jsme byli ještě venku. Udělalo se ten den opět hezky, takže nevadilo, že jsme byli venku až večer. No jen tam nebyli už žádné děti.
Ve čtvrtek se pak Viky těšil do školky a nebylo žádné ranní vyvádění, které jsme prošívali v posledních několika dnech. Ve čtvrtek vždy hlídá odpoledne babička ze Žatce, která k nám dojíždí, ale  měla jsem  mít ten den kosmetiku v Žatci, na kterou jsem dostala zdarma poukaz, takže jsem jeli do Žatce my. Těsně předtím mi však volala paní kosmetička, že to z naléhavých důvodů musí zrušit, no už jsme byli na cestě, tak jsme tam nakonec dojeli. Bylo krásně a tak jsme celé odpoledně strávili na zahradě. Viky dostal malé hrabičky a motyčku a pěkně s nimi řádil v hlíně na čerstvě upravených záhonech. Také zaléval konvičkou kytičky a jahody. Prababička s pradědou mu všechno dovolí a jen se smějí.
V pátek odpoledne jsme jeli ze školky autobusem, protože manžel byl autem v práci a pak jsme byli asi dvě hodiny venku na dětském hřišti s dětmi. Pak si pro Vikyho přijel děda z Počedělic a v autě měl i mou dvou a půl letou neteř, že prý pojedou všichni na zmrzlinu. Přes víkend Vikyho hlídali mí rodiče, protože já jsem celou sobotu byla v Praze ve škole a manžel na volejbalovém turnaji. Vikyho přivezl domů manžel  až v sobotu večer v půl jedenácté. Prý byl celou dobu hodný, zvládli jít s babičkou i do loutkového divadla. Viky prý honil malá prasátka v ohradě, no to jsem z oblečení i cítila. No prostě si užili pohodový den na vesnici.
V neděli ráno nás Viky probudil s tím, že mi ukazoval ručičku a říkal au au. V dlani měl docela dost velkou třísku. Přemýšlela jsem, jak ho budeme držet a jak  mu jí budu vyndavat a už jsem řešila obtížné scénáře dopředu. Nakonec úplná pohoda, Viky ležel v klidu, díval se vážně na mě těma svými očima, manžel mu držel ruku a já jehlou vyndavala třísku. Viky ani jednou neucuknul, ani jednou nezabrečel. Zvládli jsme to i vydezinfikovat. Pak jsme udělali bezlepkové palačinky. Byli výborné. A protože bylo hezky, tak jsme jeli k rodičům na statek užít si sluníčka. Zvládli jsem naložit do našeho auta i prkna, která jsme používali jako sjezdy pro kočárek do kočárkárny. Viky aktivně pomáhal a musel prkna nést na jedné straně. U rodičů manžel stihnul za mohutné Vikyho pomoci vyměnit zimní pneumatiky za letní. Nakonec jsme tam zůstali i na oběd. Trochu nás zmohla ta změna času a celá rodinka jsme podlehli odpoledními spánku. Takže tento týden, přestože byl docela  hektický tak ho Viky zvládnul výborně a žádné problémové situace nenastaly.

Žádné komentáře:

Okomentovat