pátek 14. února 2014

Zahraniční naučná literatura o autismu



Aldort, N.: Vychováváme děti a rosteme s nimi, Praha: Práh, 2010

ATTWOOD, Tony: Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2005

BEYER, Jannik - GAMMELTOFT, Lone: Autismus a hra. Praha: Portál, 2006.

BONDY, Andy - FROST, Lori: Vizuální komunikační strategie v autismu. Praha: Grada, 2007. 

Boyd, B.: Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem, Praha: Portál, 2011

DˇAndrea,F.: Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování, Praha: Portál 1998

Doherty-Sneddon, G.: Neverbální komunikace dětí, Praha: Portál 2005

Dubin, Nick, : Šikana dětí s poruchami autistického spectra, Praha: Portál, 2009

GILLBERG, Christopher - PEETERS, Theo: Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 1998.

Griffin, S., Sandler, D.: 300 her pro děti s autismem - Rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností, Praha: Portál, 2012

HOWLIN, Patricia: Autismus u dospívajících a dospělých.Cesta k soběstačnosti. 2. vydání. Praha: Portál, 2009. 

James, I. M.,: Aspergerův syndrom, Praha, Triton 2008

JOHANSEN, Bente Gad: Děti s autizmem a speciálně pedagogická péče o ně. Praha: Parta 1998. 

Lang Greg, Berberichová Chris: Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha, Portál, 1998

Moor, Julia,: Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem, Praha: Portál, 2010

NEWMAN, Sarah: Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál, 2004. 

Patrick, N.J.: Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spectra, Praha: Portál, 2011

PEETERS,Theo: Autismus.Od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha: Scientia, 1998. 

Preissmann, Ch.: Život s Aspergerovým syndromem, Praha: Portál, 2010

RICHMAN, Shira: Výchova dětí s autismem - Aplikovaná behaviorální analýza. Praha: Portál, 2006. 

Schopler, E., Reichler, R. J., Bashford, A., Lansing, M. D., Marcus, L. M.: Psychoedukační profil, revidované vydání (PEP-R), Modrý klíč

SCHOPLER, Eric - LANSING, Margaret - REICHLER, Robert J.: Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha: Portál. 1998. 

SCHOPLER, Eric - MESIBOV Gary, B.: Autistické chování. Praha: Portál, 1997. 

SCHOPLER, Eric: Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Praha: Portál, 1999. 

Serfontein, G.: Potíže dětí s učením a chováním, Praha: Portál 1999

Vermeulen, P.: Autistické myšlení, Praha: Grada 2006

2 komentáře:

  1. Super seznam, přečetla jsem asi 50 knih o autismu a občas si dávám i jiné téma, když toho mám dost. Teď jsem dočetla knihu "Projekt manželka" a začala jsem číst "Oční kontakt". Pak zas něco jiného než autismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi opravdu už odborník. Já jsem zatím spíš u toho seznamu. Ba ne, mám snad přečtenou třetinu odborné literatury z toho seznamu. Ta beletrie mi zatím schází, musím dostat odvahu to číst. Já teď ještě dodělávám poslední ročník bakaláře, tak se snažím načítat ještě něco do školy a na víc mi nezbývá kapacita.

      Vymazat