čtvrtek 27. března 2014

Druhé psychiatrické vyšetření

Ve středu 26.3.2014 jsme byli  s Viktorem na našem druhém psychiatrickém vyšetření u doktorky Vadlejchové v Chomutově. Předtím jsem jí zaslala zprávu z psychologického vyšetření, nově vyhodnocený vývojový profil podle Čadilové a Žampachové a stručně jsem jí vylíčila závěry z logopedického vyšetření, protože tuto zprávu ještě nemám. Paní doktorka mi říkala, že jí paní logopedka sama psala. Na vyšetření jsme přijeli přesně na čas, ještě jsme si stihli zajít na toaletu. Sestřička nám řekla, ať nepospícháme, protože předchozí pacienti přišli pozdě. Před čtyřmi měsíci měl Viky ještě na toto vyšetření plínku a tak jsme toaletu neřešili. I to je posun od minule.  Čekali jsme nakonec asi jen deset minut a mají tam  malý dětský koutek s hračkami tak to rychle uběhlo.  Viky tam sám postavil z dřevěných kostek několik věží. Pak si ho sestřička odvedla samotného do ordinace, očekávala jsem že bude vyvádět. Jen mi zamával a párkrát se ohlédnul, ale šel. Možná už rozuměl tomu, že jsem mu říkala, že tam na něj počkám. No paní doktorka to brala tak, že opět nemá separační úzkost. Trochu jsem poslouchala za dveřmi, co se tam děje. Tentokrát to trvalo jen asi patnáct minut. Pak mi řekla, že opět nestál o nabízenou společnou činnost, že si hraje s hračkami dobře, ale sám a jak chce on. Zásahy rázně odmítá a říká ne. V nabízených knížkách a obrazcích si prohlížet nechce apod. Z jejího pohledu je diagnóza stále neuzavřená a podezření na PAS tam stále vidí. Celkově ho hodnotila ještě jako malého na konečný verdikt.  Pokud si logopedka myslí, že má vývojovou dysfázii, tak proti tomu nic nenamítá a ať se tedy řídíme dle jejich pokynů. Máme si nechat v SPC připravit individuální vývojový plán pro školku. Doporučila nám i nadále navštěvovat speciální školku. Máme si přesto nechat Vikyho otestovat na podzim v APLE Praha na autismus, abychom měli více názorů. Pokud uvidíme, že se i nadále rozvíjí a nebudeme mít žádný problém, tak na kontrolu k ní máme přijít až za rok. Ještě jsem se jí ptala na medikaci ADHD a poruchy pozornosti, tak mi řekla, že je na medikaci hodně malý. Závěr je tedy takový, že v tuto chvíli je u Viktora stále pravděpodobná  porucha autistického spektra.






Žádné komentáře:

Okomentovat