úterý 1. dubna 2014

Logopedie Louny 2

Dnes jsme byli opět na pravidelné logopedické terapii. Viky už poznal kam jdeme, jak jsme se přibližovali. Měla bych zavést obrázek pro logopedii a příště bych ho mohla Vikymu zkusit  dopředu ukázat. Už se mu tam líbí a paní logopedka se mu také líbí, protože tentokrát byl skoro celou hodinu u ní na klíně a hezky spolu  pracovali a já se jen dívala. Paní logopedka má takový milý a klidný hlas. Občas měl několik přeřušení, že už ho daná činnost přestala bavit, někdy i odběhl, ale pak se bezproblémů vracel ke stolku. Je vidět, že si už zvykl na prostředí a na to že tam musí pracovat. Také vždy děláme pro něj nové věci, což je důležité pro jeho zaujmutí. Doma je  pak těžší ho zaujmout, protože už vše vlastně opakujeme, což už Vikyho nebaví. Paní logopedka mi ukázala další činnosti, které mám s Vikym dělat. Tam u to docela šlo tak uvidíme jak to půjde doma. Některé činnosti nám zůstali od minule, protože je Viktorek zatím nezvládl.

Dále opakovat z minule

1) Rozlišování zvuků - krmit zvířátka
 Do jedné misky dát zvířátko - kočku (mňau)  a do druhé misky dát druhé zvířátko - psa(haf)- každé musí dělat jiný zvuk. Vzít si nějaké malé kuličky nebo bonbonky a říkat- nakrm mňau a Viky musí dát kuličku do misky s kočkou nebo nakrm haf a on musí dát kuličku do misky s pejskem.  Ještě dělá chyby - takže dále cvičit a měnit zvířátka.

2) Cvičit sloveso - DEJ -(dát) - s obrázky psa a kluka
Mít sadu obrázků s činnostmi, kdy stejnou činnost dělá kluk  nebo pes- každý na jiném obrázku. Sednout si naproti němu a do natažené ruky by měl Viky dát obrázek na výzvu DEJ mi pejsek spí, kluk spí, nebo pes běží nebo kluk běží. apod... Cvičí to ve školce, ale nejde mu to, takže budou pokračovat.

3) Rozeznávat rodinné příslušníky na fotkách- 
Udělala jsem fotky jednotlivých osob v rodině. Je vidět, že je Viky poznává, ale zatím na ně neukazuje na výzvu- Kde je? Dostali jsme k tomu ještě takové kreslené obrázky- takže ty s tím nějak propojit.

4) Cvičit hlásky A,E,I,O,U
Přikládat si kartičky s tvarem úst k ústům a vyslovovat hlásky. Možné také cvičit před zrcadlem.


Nové

5) Hra se zvuky Bim Bam - loto
Desková hra na rozvoj sluchu.  4 desky s oboustranými obrázky a sada žetonků na přikládání. Je zde přiložené CD se zvuky, které jsou na obrázcích. Je zde několik možností jak tuto hru používat.
http://www.deskovehry.com/s-pribehem/545/recenze-bim-bam-zvuky-na-stole
My máme Viktorkovi pouštět zvuky a on podle zvuků přikládá žetonky na danou desku. Na jedné straně desky je obrázek s dějem a na druhé jsou pouze obrázky.


6) Hra Paňáčci
Viktorek má oblékat paňáčky podle pokynů. Mám říkat jednotlivé kusy oděvů a on je má přikládat. Viky nemá problém přikládat jednotlivé oděvy na správné místo a rozeznává i že sukně nosí jenom holky. Ale dělá si to po svém a nechce se nechat navádět podle hlasu. Také to má složit k pasivnímu rozvoji slovní zásoby. Některé oděvy ještě třeba neviděl a tak je nezná- např. kravata, šaty, sukně.

7) Rozvoj grafomotoriky
Kreslit spolu obrázky - a nechat se Viktorkem navádět co mám nakreslit.Třeba obličej, dopravní prostředky, zvířátka. Na logopedii kreslili obličej, Viky pozorně sledoval a poslouchal. Pak začali kreslit druhý a on už aktivně paní logopedce směřoval ruku co má zrovna nakreslit a přitom vydával zvuky, jako by chtěl říci co má kreslit.
8) Hledat věci pod hrnečky na výzvu KUK
Skrýt pod hrnečky malé zvířátka, figurky, autíčka nebo pamlsky a na výzvu KUK nechat Vikyho zvedat hrnky a nalézat je. Nenechat ho zvednout hrnek dříve než zazní výzva.

9) Házetdrobné věci dle zaznění tónu, zvuku.
Na nějaký zvuk, klepnutí či výzvu nechat Viktorka házet drobné předměty - fazole, kuličky, malé fiurky do hrnečků.

Je toho zase hodně - ale snad to nějak zvládnem

Žádné komentáře:

Okomentovat