čtvrtek 3. dubna 2014

Rozvoj sluchového vnímání

Včera jsme s Viktorkem zkusili poprvé něco z rozvoje sluchového vnímání, co jsme dostali na procvičování z logopedie. Myslela jsem, že to půjde velmi těžko, ale byla jsem opět překvapená.  Začali jsme hrou Bim Bam. Viktorkovi se na tom líbí, že může přiřazovat žetonky s obrázky na obrázkové desky. Oční percepci má výbornou a velmi rychle rozlišuje i malé detaily. Takže šlo spíše o  to ho přibrzdit, aby nepřikládal obrázky podle toho jak to vidí, ale aby počkal na daný zvuk, který uslyší, pak vyhledal daný obrázek a ten přiložil. Chvíli jsme s tím bojovali, protože byl moc rychlý a nechtěl čekat na zvuky, ale nakonec se mu to zalíbilo.





 A museli jsme pokračovat dál. Na začátek jsem vyndala jen jednu desku a k nim náležící žetony a když to udělal, tak si sám z krabice začal vytahovat další žetonky podle toho jak je slyšel z CD, takže jsem rychle vyndala i ostatní desky a pokračovali jsme.


 Nakonec jsme to nedokončili až do konce, ale i tak to byl úspěch, protože když za hodinu přišel z práce domů manžel, tak Viktor vytáhnul už uklizenou krabici a přinesl ji opět do obývacího pokoje a vyndal desky a žetonky a dal mi do ruky ovladač na přehrávač CD. Takže jsme tátovi ukazovali jak mu to jde.  A šlo mu to ještě lépe, zvládli jsme podle zvuků vyskládat žetony na tři desky. Také si už pamatoval, jaké obrázky odpovídají jednotlivým zvukům. To mu předtím úplně nešlo, protože některé obrázky a zvuky ještě neznal, ale teď už s tím neměl problém. Ale nejvíc mě překvapil, že opravdu čekal až na zvuk, který uslyší a teprve pak hledal obrázek.

Opojená tím, jak mu to pěkně šlo tak jsem ho odvedla do dětského pokoje, kde jsem měla připravené v misce fazole, které měl po zaznění tónu dávat do misek. Ale bohužel to nebyl za celou dobu schopný pochopit. Fazole sice bezproblémů do misky dával, já jsem houkačkou vydávala zvuky a snažila jsem mu brzdit ruku, když dával fazole mimo houknutí. Nepomohlo ani to, že jsem mu dala houkačku do ruky a na jeho houkání, jsem dávala do misek fazole já. Postupně jsme se přesunuli ze stolku na zem a místo do misek začal dávat fazole do láhve, ale ani u toho nereagoval na zvukové signály. No zkusíme to příště.


Nakonec to skončilo tím, že hezky roztřídil fazole podle barvy. Už bez zvukových signálů. No aspoň si procvičil jemnou motoriku a oční percepci.

1 komentář:

  1. Je to šikulka, je supr že jste začli tak brzo, my bohužel později, diagnostikování až v pěti letech, Matěj na povel nechtěl dát ani kartičku z jedné do druhé krabičky....držím Vám pěsti :-)

    OdpovědětVymazat