pátek 4. dubna 2014

Oblékáme PAŇÁČKY a grafomotorika-cestičky

Včera jsme pokračovali  v trénování pasivní slovní zásoby. Připravila jsem na to hru PANÁČCI od společnosti Granna http://autismus-a-my.cz/didakticke-hry/2203-panacci-oblekaci-hra-granna-5900221020434.html, kterou nám půjčila naše logopedka.  Podle toho jaké oblečení vyslovím, tak má Viktorek obleček najít a obléknout ho na panáčka nebo panenku. Důležité je, aby to dělal podle slovního pokynu, což je samozřejmě nejtěžší, protože už ví, jaký obleček kam patří a tak se snaží dělat si to podle sebe. Také jsme to zkusili pomocí točící šipky, zatočila jsem a šipka ukázala na obleček, který měl Viky obléknout, což pak pro Vikyho bylo hodně snadné, když viděl co má dělat. Samozřejmě chtěl také točit.


Nakonec si z krabice vyndal i ostatní panenky a oblékali jsme je všechny najednou. No snad se nějaké slovíčka pasivně naučil.


Včera nám přišel i s dalšími věcmi z e-shopu Jiný svět stíratelný pracovní sešit http://autismus-a-my.cz/pracovni-sesity/1374-nakresli-cesticku-8595027450119.html a tak jsme ho hned museli vyzkoušet. Spojovali jsme cestičky mezi zvířátky a kreslili různé cestičky z bludiště.




 Pak to mohl Viktorek sám hadříkem vymazat a kreslili jsme dál. No úchop je stále tristní, ale ještě je malý, důležité pro mě je, že už se tolik nebrání kreslení a chce to dělat.  Jinak děkujeme za výbornou slevu v obchodě Jiný svět, kterou bylo možné využít v rámci dne o informovanosti o autismu.

3 komentáře:

  1. Líbí se mi, jak pracuje a co všechno zvládá. Chybí mi tu na blogu možnost si vás přidat - přihlásit se ke čtení blogu..nebo jak to mám napsat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím to napravit s tou možností čtení blogu. Děkuji za všechna povzbuzení. Snažíme se. Teď tak trochu znovu hledáme cestu, jak pracovat a jak všechno časově skloubit. Příští týden zkusím nastoupit znovu do práce a tak uvidíme jestli budeme dál pokračovat v nastaveném režimu a tempu.

      Vymazat
    2. Prověřila jsem to a myslím, že to mám nastavené dvěma způsoby. Buď Sledovat- což je tlačítko v pravo nahoře hned pod fotkou Vikorka. Nebo úplně dole vlevo mám tlačítko followers a tím by to mělo jít. Nebo pokud to jde udělat ještě jiným způsobem tak si nechám ráda poradit.

      Vymazat