neděle 6. dubna 2014

Zhodnocení týdne 31.3.- 6.4.2014

Tento týden byl trochu stížen logistickými problémy, protože manžel mi vzal auto a celý týden s ním jezdil do práce, takže mi s Vikym jsme se přepravovali autobusem. Což mu nevadí, protože jízdu autobusem má rád. Tedy tu odpolední, ráno to již neriskujeme. Protože jsme to zkusili i ráno a to neprošlo, pokud ráno před domem nevidí nikde zaparkované auto, tak nechápe co se děje a jde do vzteku a pak se to s ním táhne celý den. Takže pokud nemáme k dispozici ten den auto, tak to děláme tak, že já ráno odvezu ještě autem Vikyho do školky, pak se vrátím a předám auto manželovi, který s ním odjede do práce. A odpoledne jdu přes celé město pěšky pro Vikyho do školky a pak spolu jedeme autobusem domů nebo na plavání. Zajímavý je, že s tím má problém jen ráno, odpoledne je v pohodě. Bude to asi tím, že ho někdy vyzvedávají i babičky.  Od příštího týdne snad už konečně budeme mít nové auto a tak nám logistické problémy přestanou. Dokonce by nám příští týden měli už namalovat parkovací zónu pro ZTP před domem, ale já je poprosila, ať počkají ještě týden, kdy už budeme mít i to druhé auto, aby tam rovnou nakreslili ty dvě značky, protože když jsem podávala žádost, tak jsem ještě nevěděla kdy přesně budeme mít to druhé auto a ani dnes ještě neznám SPZ toho druhého auto. Tu budu znát až příští týden a pak ji dodám do žádosti, schvalovat se to už nebude muset a tak snad to pak půjde rychle.
 Takže v pondělí jsme jeli na plavání autobusem, což zvládl skvěle. Plavání sice proběhlo v plavkách, ale pro změnu nechtěl být vůbec v bazénu a hrál si na kraji bazénu. Takže jsem nemohla plavat a nakonec jsme spolu skončili ve vířivce. to mu nevadilo. A pak jsem zjistila, že mají v dětském bazénku dost studenou vodu a to mu asi vadilo. Po plavaní jsme šli na zastávku autobusu a jak jsme tam čekali, tak jsem si všimla, že nedaleko jezdí děti na malých konících. Tak jsme to šli vyzvědět co a jak a jestli by Viktorka nesvezli. Ještě na konících nejel. V loni v zoologické na ně nechtěl ani vysadit. A u našich na vesnici nemá nikdo tak malé dětské sedlo, aby jsme to mohli zkoušet na sousedově koních. Paní nám řekla, že je tam s koníkama každý den od tří do šesti a malé děti vozí. A jelikož nám už jel autobus, tak ten den jsme to ještě nezkusili, ale snad někdy brzy. Od autobusu jsme to vzali přes dětské hřiště a Viky tam vydržel až do čtvrt na osm. A dokonce jsme ten den zvládli i pěkně pracovat u stolečku.
V úterý ráno jsme byli na logopedii. Pracoval tentokrát ukázkově. Víceméně jsem tam nemusela být, protože celou dobu byl na klíně u paní logopedky. Dostali jsme celou řadu nových úkolů. Hned večer, když se vrátil od mých rodičů, kteří ho ten den hlídali, jsme s nimi začali. A musím říci, že to Vikyho tentokrát bavilo, i když to bylo na rozvoj sluchu, což nemá jindy rád.
Ve středu jsme jeli autobusem opět do bazénu a ten den jsem se rozhodovala zda tam ještě budeme chodit. Přeci jen pernamentka do kursu není nijak levná a aby tam seděl na kraji bazénu, to tam můžeme chodit jen občas a za jiné peníze. Ale ten den byla voda v bazénku pěkně teploučká a Viky celou dobu byl ve vodě a krásně spolupracoval a dělal všechno co ostatní děti.  Po diskuzi s paní učitelkami jsem se rozhodla koupit ještě další pernamentku a budeme pokračovat do konce června. Na podzim se pak uvidí zda bude chodit dál do kurzů nebo mu to bude stačit jen se školkou a občas s námi. Jelikož bylo krásné počasí tak jsme šli z bazénu pěšky. Cesta nám trvala něco přes hodinu, protože jsme pozorovali každého broučka- tedy hlavně červené ploštice. Viky je tedy jen nepozoroval, ale chytal je, ale naštěstí žádné neublížil. Také jsme trhali už pampelišky a sedmikrásky. To ho ještě minulý rok vůbec nebavilo. Pak jsme se ještě museli zastavit na dětském hřišti a domů jsme se dostali zase kolem sedmé. Viky ten den opět krásně pracoval u stolečku a vybízel mě k dalším činnostem. Celý týden trochu bojujeme s tím posunem času a Vikymu se opět večer nechce chodit spát a ráno naopak vstávat. Snad se to brzy upraví.
Ve čtvrtek Vikyho hlídala druhá babička s dědou a tak jsem je poslala na ty koníčky, které jsme objevili v pondělí. A oni tam opravdu šli. Prý si to nádherně užili. Viky s tím neměl žádný problém a chtěl prý jezdit rychle.Pak šli ještě do parku a přivezli mi ho až kolem osmé večer. Ale že by vypadl unaveně to se říci nedá.




V pátek jsme po školce jeli autobusem domů. Po cestě jsme si museli jít koupit u Kauflandu točenou zmrzlinu a pak hurá na hřiště. Ještě že už je tak hezky. Opět si domů nosíme celé pískoviště. Pak přijela paní z rané péče se kterou jsme řešili všechny poslední vyšetření a jak mám teď postupovat v rozvoji, když možná Viky není autista a má možná jen dysfázii. Ale vlastně to nevíme přesně. Dohodli jsme se, že nám jejich SPC připraví individuální rozvojový plán. Jinak Viky byl tentokrát vzorný a hrál si s auty a legem apod. Pak si sám vytáhnul hru BIM BAM s poznáváním zvuků a ukázal jak to hezky umí.  Večer jel ještě Viky s manželem na benzínku načerpat benzín, vysát auto vysavačem a umýt ho v myčce. Naše auto nemělo nikdy takový pečlivý servis jako v poslední době.
V sobotu jsme všichni trávili v Praze. Manžel běžel pražský půlmaraton, já jsem měla naplánovanou zkoušku z krizového managementu a mezitím jsem s Vikym byla na bobové dráze na Proseku a pak u příbuzných. Viky si to tam vždycky báječně užívá a i když jsou to náctileté holky tak se o něj perfektně starají. Stihnul s nimi posekat trávník, měl svojí dětskou sekačku. Jezdili všichni na strejdově novém skútru což je  pro Vikyho super zážitek a pak byli na jejich novém hřišti. A jelikož mají plno zvířátek tak se tam Viky vždycky zabaví. Večer jsme všichni odjížděli báječně unavení. Manžel asi nejvíce:)





V neděli jsme strávili super jarní den na bruslích v Mostě. Mají tam báječný u jezera Matylda báječný areál. Okolo jezera je bruslařská, běžecká  cyklistická dráha asi 4,5 km dlouhá. Je úplně hlaďoučká a rovná takže na bruslích se krásně jezdí. Viktorka jsme poprvé zkusili postavit na brusle. Brusle si nechal nazout, ale s helmou byl tentokrát potíž. Dokonce si sám i oblékl chrániče na nohy a ruce, ale helmu nechtěl. Já jsem měla brusle a ukazovala mu jak jednou bude krásně jezdit. Manžel to chudák odřel protože podpíral Viktorka který se sice chtěl na bruslích vozit, ale hrozně se mu podlamovaly nožičky a nějak mu nešlo ani stát. Takže jsme ho nemohli vozit ani mezi sebou. No několik minut jsme to trénovali a pak si šli kluci hrát k vodě a já jsem s kamarády obkroužila několikrát trasu okolo celého jezera. Jelikož docela dost foukalo, tak jsme ještě pouštěli kite. A to taky byla docela psina. Hlavně ve chvíli kdy to chtěl zkoušet Viktor.




Tento týden se nám také v celku podařil až na několik malých drobností, typu že na čerstvě vydrhnutou sedačku vylil Viktor  celou láhev mléka a schválně nebo schválně rozsypal na čerstvě vydrhnutý koberec kukuřičné vločky a pěkně je zašlapal jen aby je mohl vysávat. Nechce chodit opět spát a usínání je boj. Nechce být připoutaný v sedačce, což je taky boj.

1 komentář: